GMOT
Nieuws: Wij verwelkomen Samlan en Ick-in-noot bij ons moderatorteam

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 06, 2010, 09:45:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  
Advertentie

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #30 Gepost op: Juni 01, 2009, 05:53:20 »

Het heeft niet te maken met of het geldig XML is of niet. Alleen als het bestand helemaal niet op een feed lijkt, trad dit probleem op. In de nieuwe versie wordt het probleem gewoon net als andere fouten, zoals HTTP-statuscodes ongelijk aan 200, afgehandeld, d.w.z. dat hij de planning voor de volgende poging opschuift en bij aanhoudende problemen met de feed een foutmelding geeft.

In elk geval is het probleem nu opgelost.

@Donkey: dat is je firewall. Angel
« Laatste verandering: Juni 01, 2009, 05:55:16 door Blijbol » Gelogd

         

ick-in-noot
Lokale Moderator

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: Juni 02, 2009, 04:25:15 »

kheb inmiddels geupdate en het progje draait nog altijd. kvindt het eigelijk best handig, opzich is dit eindelijk een rss feed die geen CPU zuigt maar je wel op de hoogte houd Smiley

Donkey
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #32 Gepost op: Juni 02, 2009, 04:41:18 »

...

@Donkey: dat is je firewall. Angel

Maar me antivirus zegt het.  XD  Tongue

esak
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #33 Gepost op: Juni 02, 2009, 09:40:04 »

als ik opnieuw opstart ben ik mijn feeds kwijt Sad

Hier ook.

Elke keer als ik het prorgamma opnieuw opstart ben ik alle feeds kwijt...

edit: ik mis ook nog het knopje: "opstarten wanneer computer opstart" want dat kan je nu niet uitschakelen.

RA
Pretty addicted

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: Juni 04, 2009, 01:41:09 »

Is het misschien nuttig om dit soort projecten open-source te maken, dit is briljant studiemateriaal. Ik kan begrijpen dat sommige dev'ers dit net niet lekker zit maar je zou er over na kunnen denken.

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: Juni 12, 2009, 12:28:31 »

Het programma moet bij het afsluiten zijn gegevens opslaan. Mocht dit tussentijds worden afgebroken om een of andere reden, dan raak je inderdaad je feeds kwijt. Mocht dit probleem aanhouden dan kun je wel een keer het programma handmatig sluiten en weer starten zodat het i.i.g. een keer goed is opgeslagen, echter je gaat dan waarschijnlijk wel items missen in je geschiedenis als het proces midden tijdens het opslaan wordt afgebroken werkt dat ook niet. Wellicht is het nuttiger processen langer de tijd te geven om af te sluiten, mocht je deze tijd hebben beperkt (Windows-registerinstelling).

Er is geen optie om het automatisch starten uit te schakelen aangezien dat een klein achtergrondprogramma als dit weinig nut heeft als het niet continu draait. Wellicht is een groter aggregatorpakket (met drie panelen zoals een e-mailprogramma) meer iets voor jou.

Ik houd graag enigszins grip op de intellectuele rechten op mijn creaties, dus ik heb geen plannen de broncode te publiceren. ("Briljant studiemateriaal" vat ik dan maar op als een compliment. Wink)

         

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: Juli 20, 2009, 06:59:28 »

Ik heb zojuist versie 1.1.0 uitgebracht. Deze versie bevat diverse verbeteringen. Zo ben ik erachter gekomen waarom de feedlijst soms leeg was na opnieuw opstarten: dit probleem is nu verholpen. Ook zijn er diverse verbeteringen om het programma handiger in gebruik te maken, zoals mini-/maximaliseren, een snelmenu met ongelezen feeds en direct abonneren vanuit Firefox.

De nieuwe versie kan gedownload worden op:
http://software.blijbol.nl/nl/pc/aggregator

         

Onnaj
Pretty addicted

ジャンノ

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #37 Gepost op: Juli 20, 2009, 07:01:36 »

Citaat van: blijbol
Zo ben ik erachter gekomen waarom de feedlijst soms leeg was na opnieuw opstarten

hoe kwam dat nou?

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #38 Gepost op: Juli 20, 2009, 07:13:01 »

hoe kwam dat nou?
Het programma luisterde niet naar WM_ENDSESSION maar alleen naar WM_CLOSE. Het eerste bericht is bedoeld voor het reageren op afsluiten. Het laatste bericht komt veel te laat aan of helemaal niet. Nu kun je bijv. het pictogram van het programma al uit het systeemvak zien verdwijnen voordat de taakbalk is afgesloten, kortom, het programma begint veel eerder met de afsluitprocedure.

Los daarvan is de functie om alles op te slaan uit de afsluitprocedure gehaald, nu worden wijzigingen direct opgeslagen. In WM_ENDSESSION had dit overigens prima gekund, maar dan zijn de bestanden niet goed gesynchroniseerd als de computer vastloopt om een of andere reden. Nu zul je meestal geen gegevens kwijtraken als je de computer niet goed afsluit.

         

Donkey
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: November 02, 2009, 06:25:12 »

Suggestie:
favorieten. dat je artikelen in een favorieten box kan zetten Smiley

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #40 Gepost op: November 03, 2009, 05:49:32 »

Het lijkt me dat je dat prima in je browser kunt doen nadat je het item hebt geopend. Wink

         

Donkey
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #41 Gepost op: November 03, 2009, 07:31:26 »

Het lijkt me dat je dat prima in je browser kunt doen nadat je het item hebt geopend. Wink

Grappig dat je het zegt, herinner me een half uur bezig geweest te zijn met het zoeken naar de 'Favorieten' optie in Firefox (2).

Maar opzich wel zo fijn en logisch,

"Mijn abonnementen - Recente items - Favorieten" Smiley
(doe 't voor mij als trouwe RSA gebruiker? Embarrassed)

Heb het o.a. nodig voor een scriptie komend jaar op basis van nieuwsberichten. Smiley

Blijbol
Administrator

De blije zaak

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #42 Gepost op: Januari 15, 2010, 05:52:04 »

Download de nieuwe Really Simple Aggregator

Versie 1.2 van Really Simple Aggregator is sinds gisteren beschikbaar om te downloaden.

De prominentste verbetering is dat updates van items op de server nu worden herhaald op het recente-itemstabblad, om de informatie in dit tabblad nauwkeurig te houden. Enkele andere veranderingen zijn betere caching-ondersteuning voor efficiënter netwerkgebruik en aardig wat bugoplossingen. Zie de versie-informatie voor details.

Als je al een eerdere versie had geïnstalleerd, kun je het nieuwe installatieprogramma downloaden om je installatie te upgraden. Het wordt aanbevolen de upgrade uit te voeren. Merk op dat na de upgrade diverse items kunnen verdwijnen van het recente-itemstabblad: dit is vanwege de nieuwe manier waarop met items op dit tabblad wordt omgegaan.

Downloadlink: http://software.blijbol.nl/nl/pc/aggregator

         

@-wout
Pretty addicted

WHAZOR.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: Januari 15, 2010, 07:26:59 »

Kun je hem ook voor de mac maken XD Clown

PHP - (X)HTML - CSS - SQL - Javascript - C# (XNA) - Visual Basic - GML - VBScript - Batch - NXT

Donkey
King of the hill

Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: Januari 15, 2010, 11:07:33 »

Sluit het programma ook eerst af voordat je hem gaat updaten Wink
Hij probeerd de .exe te overschrijven met de nieuwe versie, alleen als de oude versie nog aanstaat word hij geweigerd.

Advertentie
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
  Print  

Ga naar: