GMOT
Nieuws: Wij verwelkomen Samlan en Ick-in-noot bij ons moderatorteam

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
September 11, 2010, 01:01:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2
  Print  
Advertentie

ick-in-noot
Lokale Moderator

Hi, I'm Blob!

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: Augustus 22, 2009, 05:06:15 »

Hallo GMOT,

ik heb besloten om maar een topic te maken met tips omtrent het maken van een team-request. Het gaat vaak fout, eigenlijk gaat 99% van de pogingen tot een spel of website (of iets anders) fout als mensen het proberen in een team te doen.

Op GMOT is veel kritiek, ook van mij, op het feit dat hier alle Game Maker team-requests komen i.p.v. op het NGMC.

Hier is meer over te lezen in de topics:
- http://www.gmot.nl/index.php?topic=9040.0
- http://www.gmot.nl/index.php?topic=9102.0

Wat ik in deze post wil doen is een voorbeeld maken van een duidelijke en overzichtelijke post voor een team-request waarvoor het voor iedereen duidelijk is wat en hoe het moet gebeuren.

Ik gebruik hierbij het voorbeeld van een team-request voor een nieuw concept spel.

Onder deze lijn begint mijn post (commentaar betreft de post staat rood schuin gedrukt. groen commentaar is overige info.):

Hallo allemaal,

ik ben Jesse Degger, 15 jaar oud en ik ben van plan om in een team een spel te maken. Ik wil jullie bij deze vragen om te helpen aan mijn spel, wanneer je hier interesse in hebt uiteraard.
Door je netjes voor te stellen voordat je begint wek je een vriendelijkere indruk waardoor je positiever overkomt, dit wil wel eens helpen.

Voordat ik jullie zomaar ga vragen om mee te werken zal ik mijn concept even uittypen:
Het concept is heel belangrijk, zorg dat dit 100% duidelijk is.

Het concept:
Door kopjes, dik gedrukt te maken creëer je overzicht in je post.

Jij, komt als speler in een fantasie wereld waar alles gemaakt is van snoep. Je bent ingelogd in een online wereld waar je ook andere spelers kan tegen komen, iedereen kan overal zomaar lopen. Bij het inloggen wordt je in een team ingedeeld, dit gaat automatisch. Het maakt niet uit wanneer je inlogt en je bij het team wordt bijgeschreven.

Jullie teams spawnen (komen terecht bij het tot leven komen: inloggen) bij je eigen kamp. Het ene team is uiteraard, om het lekker cliché te houden de goede en het andere het slechte.

Het is de bedoeling om een soort snoep gevecht te houden.
De bovenstaande regel is fout. Je moet duidelijk zijn, niet zeggen "een soort van" maar leg precies uit wat er moet gebeuren.

Het is de bedoeling om elkaar uit te schakelen door snoep van de huizen, muren en alles te pakken. Dit kan je doen door het eraf te hakken. Het hakken gaat sneller wanneer je meer XP hebt die je kan krijgen door veel mensen neer te gooien met het snoep. Zodra je het snoep hebt moet je een tegenspeler zoeken, die overal vrij rondlopen en deze proberen neer te gooien. Het mikken kan overal op zijn lichaam behalve op zijn mond, als hij het op eet verlies je punten. Na 3 of 4 keer, afhankelijk van je XP level (hoe hoger hoe sterker je bent) val je neer en spawn je terug naar je kamp.

Je kan ook gebruik maken van powerups, deze zijn op lastig bereikbare plekken te vinden en zijn zeldzaam. Bijvoorbeeld een toverballen-bom spat uit elkaar en raakt zoveel mogelijk mensen van de tegenpartij, omdat het wel toverballen zijn gaan ze automatisch naar de tegenpartij in plaats van je eigen teamleden. Kijk wel uit bij het aanraken van een aanval want uiteraard wordt je gewoon door alles geraakt.

Er zijn verschillende maps met willekeurig geplaatste powerups (op lastige plaatsen).

Overige spel informatie:
Ontwerpen metflash
Spel typemini game
Wat moet er met het spel gebeurenop websites zoals spelletjes.nl
Dit soort essentiële informatie er bij te zetten help je lezer op weg met wat je zoekt, zonder dat ik erbij zei dat het een flash game zal worden had niemand duidelijk geweten wat ik wou.

Wat zal mijn rol zijn in dit project?
Ik zal de leiding nemen en hierbij het overzicht behouden over wat iedereen doet. Verder help ik mee aan de scripting engine.
Vertel duidelijk wat jij gaat doen. Hier worden vaak vragen over gesteld in topics.

Welke andere rollen zijn er?
  • Design: uiteraard heeft het design veel aandacht nodig. Het design moet opgebouwd worden in tiles die gemakkelijk te rippen zijn in een script om de snelheid te behouden. De style moet simpel, kleurrijk, kinderlijk en met ronde vormen zijn. Uiteraard veel snoep in verwerkt. Het gaat bij het design vooral om de maps. De huizen, gebouwen, characters en overige objecten moeten ook gemaakt worden. Het liefst zoek ik 1 persoon hiervoor om de style duidelijk het zelfde te houden
    Vooral voor design is het belangrijk dat alles goed bij elkaar past. Iedere designer is een designer op zich zelf, de style zal nooit 100% matchen. Tenzij je een goed koppel hiervoor vindt zal ik dit aan 1 of 2 personen overlaten. Zorg dat alle bij elkaar passende componenten altijd het zelfde eruit zien. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld het menu & het spel mogen best van style iets verschillen (mits ze niet het zelfde uitbeelden) maar de huizen moeten allemaal qua style exact het zelfde zijn.
  • Flash scripter: ik zoek iemand die ruime ervaring heeft met flash en het daarbij horende actionscript. Het gaat hier om actionscript 3. Dit mogen best meerdere personen zijn mits deze elkaar kennen en elkaar aardig vinden voor een goede samenwerking.
    Een niet zo lang maar toch goed voorbeeld: de versie vermelding van programma's/talen/libary's die je wilt gebruiken. Voor bijvoorbeeld PHP5 OOP zijn hele andere scripts vereist van PHP4 OOP (aangezien dit toen nog slecht ontwikkeld was). Ook de samenwerking is belangrijk en daarom mag je best van elkaar vragen om elkaar een beetje te kennen en goed met elkaar op te kunnen schieten.

Uiteraard is er nog veel meer te doen binnen dit project behalve deze 2 rollen. Ik heb mijn punten gemaakt betreft het posten van rollen dus ik ga nu door naar het volgende kopje.

Hoe zal de communicaty gaan?
Let op je spelling, zorg dat deze in orde is, gebruik spelling's controle en zorg dat alles duidelijk is. Dit zorgt voor een professionelere blik op je post.

Hoe zal de communicatie gaan?
Om niet allemaal langs elkaar te werken is het een vereisten om msn te hebben. We voegen elkaar toe in een groep, dit is een nieuwe functie op Windows live messenger. Hierbij kan je zien wie in de groep online is. Door tegen 1 persoon te praten in deze groep praat je automatisch in een groepsgesprek en leest dus iedereen mee. Alles wat essentieel is kan je hierbij gemakkelijk delen en iedereen leest het, als offline gebruikers online komen zullen ze gewoon even bij kunnen lezen op hun dooie gemak.
Uiteraard zijn er veel andere alternatieven zoals Teamspeak, Skype, een eigen chatbox, etc.

Wanneer je een vraag hebt kan je deze stellen in de groep. Wanneer ik, als leider van de groep niet aanwezig ben probeer dan je eigen beslissingen te maken (mits deze niet van al te grote omvang zijn). Bespreek het wel met mensen in het team om zeker te weten dat het een goede zet is om uit te voeren. Ik heb het nu niet over hele nieuwe concepten in het spel bouwen maar bijvoorbeeld over als iemand een nieuw design af heeft en deze vast wilt gaan inbouwen.
Duidelijke afspraken omtrent wat iedereen mag in de groep zorgen voor een soepele samenwerking.

Wanneer kom ik in aanmerking voor dit team?
Het hangt er uiteraard vanaf waarmee je wilt helpen maar de ervaring is zeker vereist. Om in aanmerking te komen stuur mij een PM met de volgende punten:

- Waarmee je wilt helpen
- Welke ervaring je daarmee hebt
- Voorbeelden van jouw ervaring
- Persoonlijke informatie (Naam, leeftijd, etc.)
Richtlijnen van de gewenste PM opstellen helpt jou te krijgen wat je wilt ontvangen.

Gelieve mij niet echt te PM'n!

Je krijgt van mij een PM terug dat ik je verzoek heb ontvangen. Na 1 week vanaf vandaag (22 augustus 2009) zal ik iedereen terug PM'n met de uitslag betreft of je mag helpen.
Deze datum 1 week later te plannen stelt jou in staat om rustig naar alle verzoeken om mee te werken te kijken. 1 week is krap genomen voor een project. Neem gerust langer de tijd.

Is er een vergoeding?
Zeker, op het feit na dat jullie eeuwige roem en eer hebben zullen jullie een deel van de winst mee krijgen.
Deel van de winst is niet duidelijk. Stel duidelijke punten hierover of geef aan dat je hierover nog terug komt of beloof niks.

Zeker, op het feit na dat jullie eeuwige roem en eer hebben zullen jullie een deel van de winst mee krijgen. Dit deel zal een percentage zijn van de winst die ik binnenkrijg. Hoeveel dit is bespreken we privé.

Voordat jullie gaan vragen of ik überhaupt wel winst verwacht kan ik je melden dat ik het budget gemakkelijk heb om dit project te promoten en hier dus reclame voor te maken. Door ons spel aan spelletjes-sites te verkopen en een banner te plaatsen in ons spel krijgen we naar verwachting een mooi bedrag per maand binnen.
Als jij winst beloofd, geef aan hoe je daaraan komt.

Ik hoop graag dat ik hier veel positieve reacties op krijg en zie je PM tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Jesse Degger.

Zo, dat was me een post wel he? Ik weet niet of ik alle punten die vereist zijn hierin heb verwerkt maar ik heb zeker een groot deel gepost wat je kan helpen met je request. Sterker nog, ik krijg zin om mijn eigen concept uit te werken (Roll Eyes).

Wanneer iemand toevoegingen hierop heeft of commentaar hoor ik het graag. Verder is de tip aan iedereen die een team-request wilt starten, op welk platform ook om alles goed uit te typen qua plan van aanpak en een duidelijke request post te maken met wat je wilt. Denk op je spelling na ook aan interpunctie. Zonder punten, komma's en andere leestekens zag deze post er heel anders uit.

Hopelijk help ik hierbij veel mislukte requests die in de toekomst zouden plaatsvinden om tot een succes te blinken!

Jesse Smiley!
« Laatste verandering: Februari 22, 2010, 01:48:07 door ick-in-noot » Gelogd

iemand01
Pretty addicted

The Game

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 22, 2009, 05:11:51 »

Jesse je hebt hier echt werk aan gehad nice :O
Ik hoop dat ze ook gaan gebruiken Smiley

jasper games
Just the few of us

Dr. Kud-alien-joch

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 22, 2009, 06:01:58 »

niceee

ick-in-noot
Lokale Moderator

Hi, I'm Blob!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 22, 2009, 10:33:52 »

Dit is een voorbeeld van hoe het niet moet Tongue:
http://www.brickbuild.nl/request.html

hallo iedereen,
ik ben net nieuw op dit forum en ik heet jesssseeeee SmileySmileySmileySmiley
ik zoek naar personen die samen met mij een 3d game willen maken
zelf heb ik niet zo heel veel ervaring maar ik kan werken met game maker (ik kan al beetje GML!!!) en paint het spel zal een 3d mmorpg worden en zich in de vroege middeleeuwen, in de euregio (3landenpunt met België, Nederland en Duiutsland.) en zal (weetiknogniettt XD, weet jij AngelAngel??) heten
veel ga ik nog niet veraden voor jullie, als je in het team zit kom je meer te weten
voor meer infomaatie ga je naar watmoethier.tk
WIE wil mij helpeN?Huh?Huh?Huh?Huh??
mvg jesssseeeee Cheesy:D

EDIT: WAROM WIL NIEMAND MIJ HELPNE?Huh?? Sad

Bjarno
King of the hill

Do not kill the frogs!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 22, 2009, 10:52:24 »

hallo iedereen,
ik ben net nieuw op dit forum en ik heet bjarno SmileySmileySmileySmiley
zelf heb ik niet zo heel veel ervaring maar ik kan werken met game maker (ik kan al beetje GML!!!) en paint het spel zal een 3d mmorpg worden en zich in de vroege middeleeuwen, in de euregio (3landenpunt met België, Nederland en Duiutsland.) en zal the awesome game heten
veel ga ik nog niet veraden voor jullie, als je in het team zit kom je meer te weten
voor meer infomaatie ga je naar awesomegame.tk
mvg bjarno Cheesy:D

Epic = MineCraft²

Nightvision
King of the hill

Was op vakantie @ spanje :D

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 22, 2009, 10:55:43 »

link is veranderd naar test.brickbuild.nl/onzin/request.html Clown

btw de grap is dat ik dat berichtje niet zelf heb bedacht maar dat het serieus zo (iets minder overdreven dan) op het GMOT staat.

"If the facts don't fit the theory, change the facts. "

robbertzzz
Pretty addicted

Smile

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 22, 2009, 11:51:38 »

Vooral de typfout in het woord Duitsland maakt het tot een professionele request. I like it. Ik zou zo meedoen... Wink

Pirates of the Caribbean voor piano
Kom ook op de GMOT-dag!! Meld je hier aan, of kijk hier voor meer informatie. (lees alleen de laatste pagina's. Die zijn relevant)

Onnaj
Pretty addicted

ジャンノ

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 25, 2009, 10:35:24 »

whahahah veeeet strak Tongue

hallo iedereen,
ik ben net nieuw op dit forum en ik heet Onnaj SmileySmileySmileySmiley
zelf heb ik niet zo heel veel ervaring maar ik kan werken met game maker (ik kan al beetje GML!!!) en paint het spel zal een 3d mmorpg worden en zich in de vroege middeleeuwen, in de euregio (3landenpunt met België, Nederland en Duiutsland.) en zal flippie in bandieten gevalles... heten
voor meer infomaatie ga je naar http://flip-flapflop.fail.tk
mvg Onnaj Cheesy:D

@-wout
Approaching infinity

WHAZOR.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 25, 2009, 12:51:02 »

jesse ik denk niet dat request-newbies dat ding helemaal gaan lezen Clown

PHP - (X)HTML - CSS - SQL - Javascript - C# (XNA) - Visual Basic - GML - VBScript - Batch - NXT

ick-in-noot
Lokale Moderator

Hi, I'm Blob!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 25, 2009, 12:53:38 »

hij is inderdaad wat aan de lange kant geworden ja Tongue.

dat heeft er mee te maken dat het een post in een post is plus toelichting.

Onnaj
Pretty addicted

ジャンノ

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 25, 2009, 01:28:03 »

jesse ik denk niet dat request-newbies dat ding helemaal gaan lezen Clown

ze doen er goed aan het toch te doen...

Gerben de G.
Global Moderator

diez Vultureee

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 25, 2009, 08:32:51 »

Ach, het is heel simpel nu. Als er mensen komen die nu slechte request plaatsen, linken we ze gewoon hier naar toe. Willen zij niet lezen is dat niet ons probleem maar hun probleem, zij plaatsen de request, en wij geven netjes een advies (mogelijk gemaakt door Jesson).

Gerben de G: How do you kill a computer?
Wannabe_God: All you have to do is install Windows Vista.  Please note, this is a painful death for your computer. If you like to be more gentle, you can just throw it out of your window.

"Zoek hier informatie over op of wees een slechte webmaster."  BB
ick-in-noot: stiekem is Google een zoekmachine Tongue

@-wout
Approaching infinity

WHAZOR.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: September 13, 2009, 09:07:47 »

Kan dit topic niet sticky worden?
Ik denk dat dat heel erg zou helpen Smiley

PHP - (X)HTML - CSS - SQL - Javascript - C# (XNA) - Visual Basic - GML - VBScript - Batch - NXT

ick-in-noot
Lokale Moderator

Hi, I'm Blob!

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: September 13, 2009, 10:30:44 »

Simon zegt dat er wel meer topics handig zijn en als ze sticky waren zouden helpen. Alleen dat zijn er zoveel dat er geen onderscheid tussen gemaakt kan worden.

Kan hem niet geheel ongelijk geven.

Nu weer ontopic verder.

GZero
So far, so good

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: September 30, 2009, 04:47:42 »

en toen was het stil..

Dit topic is erg handig, ik heb hem zelf ook deels gebruikt voor mijn team-request topic Smiley

JS - SQL - (X)HTML - PHP - GML - CSS - Batch

Kjeldo.nl - Persoonlijke website

Advertentie
Pagina's: [1] 2
  Print  

Ga naar: